Percepții de sărbători

Acest articol sper eu să fie un răspuns pentru toți interesații de viața mea personală și pentru toți nerăbdătorii care sar la judecată de parcă am fi în tribunal. Așadar, Crăciunul. Ce o fi cu el, mă rog? Sunt sigură că mulți dintre voi ați citit deja câteva articole despre Crăciun, poate chiar și despre ce semnifică el, și că nu are absolut nici o legătură cu nașterea lui Isus pe care se presupune că ar trebui să o sărbătorim. Oh, și să nu uitam de brad. Îmi plac brazii de Crăciun, dar m-am săturat de ei. Singurul pe care îl mai accept este unul artificial alb, pe care să pot să îl împodobesc cu globuri negre și turcoaz, cu betele în aceleași culori și cu luminițe albastre, doar pentru o zi în care să îmi fac niște poze tari, și apoi să îl înapoiez la magazin. Dar nu, majoritatea au ajuns la concluzia că nu există Crăciun fără brad, nu se poate să nu ai un brad împodobit acasă sau, preferata mea întrebare, când faci bradul?, care ți se pune începând cam din 5 decembrie. Nici măcar pentru asta nu am reușit să mă bucur vreodată prea mult, fiindcă deși are o semnificație complet păgână, îmi plăcea să îl văd cum dă o pată de culoare universului meu gri, dar mă gândeam la toți copiii fără case și fără familii, care poate stau pe străzi și îngheață de frig. Gândurile acestea ori ma întristau maxim și ma făceau să plâng, or mă enervau, în principiu din cauză că și eu aveam doar vreo 8 ani și nu puteam să fac prea multe pentru ei. Dar aceasta era mereu mentalitatea mea, în fiecare Crăciun.

Și sincer, nu sunt sigură dacă mi-a plăcut vreodată Crăciunul. Nu îmi amintesc multe din anii trecuți, decât momentele când mergeam cu părinții la colindat pe la rude și prieteni. Îmi plăcea să fiu musafir, pentru ca mi se oferea multa mâncare, but that’s all. Nu eram fan colindatului în sine, nu îmi place să cânt în public, deși nici nu era nevoie, because rolul meu era de bongoșar (toboșar dar cu bongos din alea africane), dar tot existau oameni frustrați care se luau de mine ca nu cânt și bat la tobe în același timp. Nu eram nici fan comportamentului diferit al oamenilor din jur, care erau toți un zâmbet și o veselie, până după Crăciun când se întorceau la a fi nesimțiții care erau înainte. Welcome, true self! De fapt, fiecare Crăciun îl percepeam ca fiind trist. Mă uitam la luminițe și începeam să plâng, mă uitam la falsitatea oamenilor și mă enervam. Cum am mai spus, mă gândeam la toți cei care poate nu au posibilitatea să se întâlnească cu familia și prietenii de Crăciun, sau poate nu au familii și prieteni deloc. Asta așa… pentru aceia dintre voi care mă condamnă din cauză că nu radiez fericire de Crăciun (știți voi cine sunteți), pentru mine realitatea e diferită. Pentru mulți oameni realitatea e diferită. Nu toată lumea are oameni în jur cu care să se simtă bine, nu toată lumea e fericită. Am fost obișnuiți de mici cu tradiția asta și cu presiunea de a ne comporta într-un anumit fel de sărbători. Stupid. Să nu mai zic de toți prietenii mei sau de cei de la biserică care nici măcar nu s-au gândit să îmi scrie de Crăciun, ce să mai zic de colindat. Nu poți să te bazezi pe nimeni, decât pe tine însuți și pe Dumnezeu din cer, că și El știe cum e să te simți singur…

Anul trecut de Crăciun eram în lumea mea, singură, în altă țară, departe de părinți, cu multe pahare de tărie date pe gât în jos. A fost Crăciunul recuperator, fiindcă am reușit să trec puțin mai ușor (cât de cât) peste ceea ce mi se întâmplase în perioada respectivă, ceea ce a devenit coșmarul vieții mele, rezultatul Crăciunului de acum 2 ani, unde a început tot. Totul s-a schimbat. Crăciunul a devenit un subiect delicat. Da, îmi plac luminițele; da, ador renii, casa mea e plină de reni de pluș, bluze cu reni, pantaloni cu reni, șosete cu reni, până și câinelui meu i-am luat o jucărie în formă de ren ca și cadou de Crăciun; dar cam atât. Pe de altă parte, pot avea luminițe atârnate de pereți în orice perioada a anului, și mă pot îmbrăca cu bluze cu reni oricând am chef, nu trebuie să existe o sărbătoare care să îmi dicteze mie cronologia lucrurilor.

Așa că, pentru tine care poate te-ai simțit la fel cândva, trist și singur de Crăciun, află că nu ești singur. Sunt atâția oameni care nu au nici măcar un acoperiș deasupra capului, care se uită cu jind la toți cei ce vin de la luminițele din centru cu pahare de vin fiert în mână, pentru că poate nu au mai băut nici apă de câteva zile. Da, în România. Da, în țara ta există astfel de oameni. Trebuie doar să îți scoți capul din telefon și îi vei vedea. Și dacă poți, ajută-i. Te vei simți de 10 ori mai bine decât înainte, și tristețea se va diminua, din cauză că ai oferit cuiva un strop de fericire. Până la urmă, asta înseamnă Crăciunul. Nu este un concurs cine face cadouri mai scumpe, ci este un act de binefacere. Tot Crăciunul este un act de binefacere. Make it special, make it matter, make it different.

Acestea fiind spuse, ne vedem la anul cu un update despre percepția mea față de Crăciun, dacă acele șanse de 1% să se schimbe ceva se vor împlini. Iar pentru cei care simt că nu își găsesc locul nicăieri când vine vorba de Crăciun, ce ziceți de un alt fel de Crăciun? La sfârșitul articolului am scris despre ce este vorba. Go take a look!

In the meanwhile, Merry freaking Christmas everyone and a Happy, Meaningful, Better New Year!


Poze random cu fața mea de Crăciun:

Dacă vreți să râdem împreună de articolul scris de Crăciun acum 2 ani de pe blogul vechi, și vă rog să sesizați modul de scriere, dar mai ales diferențele fotografice de atunci și actuale. Mulțumesc Ding Ding Photography ca mi-ai salvat viața sociala :))

https://lightsbytheway.wordpress.com/2017/12/24/the-true-meaning-of-christmas/

New concept!

Am văzut că există un concept sub hashtag-ul #darkmas , care promoveaza un fel de amestecătură între Halloween și Crăciun, cu capete de morți, scheleți și fețe horror care sperie copiii. Cei care au inventat aceasta idee probabil că sunt anti-Crăciun. Ei bine, eu nu vreau să fiu și nu sunt anti-Crăciun. Sunt doar anti-comportament-fals-de-Crăciun. Nu am să numesc asta Darkmas, doar… un alt fel de Crăciun.

Dacă vrei detalii despre concept sau pur și simplu să stai la o poveste, te aștept în grupul meu de Facebook, Dark and Twisty. Nu uita să scrii că ești de acord cu regulile înainte să intri. E un grup foarte special pentru mine și, sper eu, pentru toți care se alătură acestei familii 🙂

#darkchristmas #realpeople #therealyou #differentchristmas #letsbereal #antifakebehavior

26 thoughts on “Percepții de sărbători

  1. Imi pare rau de ceea ce s-a intamplat in trecut,insa nu vreau ca aceasta perioada sa se schimbe pentru tine. Sincer de 2 ori pe an oamenii isi arata comportamentul acesta fals (mai mult ca de obicei) dar macar unii si ajuta pe cei nevoiasi.

    Like

  2. Interesante perceptii, insa pe langa comportamentul ipocrit al unora, te rog sa nu uiti adevarata semnificatie a CRACIUNULUI, si anume IUBIREA ❤️

    Like

  3. Nu mă consider în măsură să judec percepțiile celorlalți despre sărbători, eu mă uit strict în grădina mea. Pentru mine Crăciunul este una dintre cele mai frumoase perioade din an, dar regret că pregătirile durează atât de mult, pe când sărbătoarea propriu-zisă se scurge atât de repede…

    Like

    1. Si nu ar fi mai bine sa prelungim sarbatoarea, comportandu-ne exact la fel si in restul anului? Sa fim mereu într-un spirit de sărbătoare, să radiem iubirea, care e de fapt subiectul principal de Crăciun 🙂

      Like

  4. din pacate, spiritul sarbatorilor si bunatatea ne cam cuprind fix…de sarbatori. nici eu nu ma omor dupa craciun la modul acela. ma intristeaza ca a devenit o sarbatoarea comerciala. ma intristeaza ca avem craciun din octombrie pana in martie. si nu ii vad rostul…
    btw – pozele sunt divine!

    Like

    1. Exact asa e! Ne preocupam mult de cate cadouri scumpe trebuie sa luam, cat de bine sa ne imbracam pentru poze de Craciun, sa fim si noi in trend cu toata lumea. Not okay.
      Mersi de complimentul pentru poze! 🤗

      Like

  5. Toate ca toate, dar când vedem fotografiile… Clar exprimă ceea ce ai scris! 🤣
    Ca și percepție sunt total opusa celor scrise de tine, în ciuda unor dificultăți de-a lungul anilor, dar m-a făcut sa zâmbesc chiar și asa articolul tău.
    Eu, cea care vede mereu partea plina a paharului, cred cu tărie ca peste un an se va schimba 2% din percepția ta. Sper sa ne auzim peste un an sa probam procentajul. 😁

    Like

    1. Nu neg deloc faptul ca se poate schimba, pana una alta Craciunul acesta a fost probabil cel mai bun, chiar daca nu am facut mare branza, dar am fost cu o persoana foarte draga mie asa ca a fost mai special. Poate la anul o sa fiu cu si mai multe persoane dragi 🙂

      Like

  6. Pe mine chiar mă amuză cum sunt unele persoane în perioada aceasta. Atât de fake și de triste, de doar cadourile super scumpe le fac să se simtă bine pentru câteva minute.
    Trăim într-o lume tristă și plină de ură.
    Poluare și omor pe bandă rulantă în perioada aceasta 😦

    Like

  7. Tot anul ar trebui sa exprimam bunatate si fericire (si sa ne imbracam “festiv” de ce nu? :D). Nu sunt fan al pregatirilor excesive de sarbatori, prefer sa fac asta constant, decat sa o fac doar pentru ca este Craciunul. Cu toate acestea imi place sa ofer daruri si sa decorez in perioada iernii, cred ca fiecare anotimp are ceva magic si imi place sa surprind acest lucru. Cat despre cei care sunt falsi, ii putem elimina treptat din viata noastra. De restul nu ne pasa, fiecare cu alegerile lui. 😊

    Like

  8. Cred ca ar trebui sa incercam sa facem pe toata perioada anului ceea ce facem de Craciun. Adica sa fim mai buni, mai intelegatori.

    Like

  9. Trebuie sa avem mereu bunătate, înțelegere și iubire în sufletele noastre și sa le exprimam în fiecare zi din an.
    Pentru mine sărbătorile de iarna înseamnă familie și amintirea tatălui meu.

    Like

  10. Intr-adevar, majoritatea suntem buni doar de Craciun, daruim doar de Craciun, suntem fericiti doar atunci. Putem sa o facem mereu. Totusi, eu iubesc Craciunul. 😀

    Like

Leave a comment